Şirket bu çeyrekte beklentilerin %14 üzerinde 9.680 milyon TL FAVÖK açıkladı. Açıklanan FAVÖK 2021 yılı 2. çeyreğin %120, 2020 yılının ilk 9 ayına göre ise FAVÖK %280,4 üstünde gerçekleşti.
Net kar ise 4.153 milyon TL olan beklentilerin %51 üstünde 6.291 milyon TL olarak açıklandı. Şirket geçtiğimiz çeyrek 497 milyon TL, 2020 yılı Ocak – Eylül döneminde ise coronavirüs pandemisi ile uçuş kısıtlamaları ve sokağa çıkma yasaklarının gelmesi ile 5,2 milyar TL zarar açıklamıştı. Açıklanan finansalları 2019 yılı ile karşılaştıracak olursak şirketin net satış, FAVÖK ve net karı 2021 3. çeyreğinde 2019 yılı 3. çeyreğine göre daha yüksek. (3Ç19 net satış: 22.635 milyon TL, 3Ç19 FAVÖK: 5.817 milyon TL, 3Ç19 net kar: 3.707 milyon TL). Şirketin sadece seyahat değil özellikle pandemi döneminde artan kargo taşımacılığı faaliyetlerini artırması net kara olumlu yansıyor.
Ocak – Eylül döneminde 2019 yılına göre iç hat yolcu sayısı %38,2 azalışla 9,86 milyona, yolcu doluluk oranı ise 8,5 puan azalışla %78,1’e geriledi. Dış hat yolcu sayısı %49,7 azalışla 16,58 milyona, yolcu doluluk oranı ise 15,9 puan azalışla %64,8’e geriledi. Toplam yolcu sayısı ise %44,9 azalışla 31,09 milyona ve yolcu doluluk oranı da 14,7 puan azalışla %66,7’ye geriledi. 2021 yılı ilk yarısını kötü geçiren havacılık sektörü, aşıların bulunup, aşılanmanın hızlanması ve normalleşmelerle bu çeyrekte ön plana çıkıyor. 2019 yılına göre yolcu sayılarında hala geride kalan havacılık sektörünün aşılanmalar ve seyahat kısıtlamalarının kalkması ile normalleşmeye başladığı düşünülüyor.